#1

Click here to read in English

Hei, og velkommen til bloggen min!

Hm, hvilket språk skal jeg skrive titlene på innleggene på da? Uansett, her er mitt første blogginnlegg, hei og god kveld i stua.

Siden jeg har tenkt å skrive om psykisk helse så kan jeg jo begynne med at jeg har diagnosen ADD, men det tror jeg ikke er så uvanlig. Mange folk jeg kommer i kontakt med viser sterke tegn på å ha ADD eller ADHD, jeg sier det bare.

Ritalin har gjort underverker for meg siden ca 2009.

Ellers så…for det er mer, nemlig – så har jeg opp gjennom årene slitt mye med angst og depresjon, vanskeligheter med sosiale relasjoner (som går langt forbi den sjenertheten som mange kan relatere seg til), samt humørsvingninger og søvnforstyrrelser.

I fjor sommer var jeg såpass depressiv igjen at jeg ba fastlegen om å få utskrevet antidepresssiva, som jeg har brukt før i slutten av tenårene. Jeg ble henvist til Nidaros DPS igjen, og etter fire måneder (!) fikk jeg snakke med en psykiater, som jeg nå har truffet noen ganger.

Det er en interessant prosess jeg er inn i, og jeg håper jeg får noen svar.


 

Hi, and welcome to my blog!

Hmm, what language should I write the titles of the posts in? Anyway, here is my first blog post, hello and good evening.

Since I am intending to write about mental health, I can begin by telling you about my ADD diagnosis (Attention Deficit Disorder), which I don`t think is very uncommon, to be honest. A lot of the people I encounter show signs of ADD or ADHD, just sayin`.

Ritalin has worked wonders for me since ca 2009.

Besides that…there`s more – through the years I have battled anxiety and depression, difficulty with social interaction (that goes beyond the shyness that many people can relate to), mood swings and sleep disturbances.

Last summer I was feeling depressive again, in a way that made me visit my GP to ask for antidepressants again, which I have used before in my late teens. My GP contacted the psychiatric clinic and after four (!) months I got to see a psychiatrist. We are currently trying to find out more about what is going on with me. I got antidepressants again for a while, more about that later…

It`s an interesting process I`m in, and I hope I`ll find some answers.

Leave a Reply

