Sneglen Og Hvalen/The Snail And The Whale

Click here to read the English version

SNEGLEN OG HVALEN

Sneglen kan komme når Vandreren møter veggen.

Sneglen sier: «Beskytt deg selv, og gli sakte gjennom landskapet.»

Langsomt og vennlig.

Sneglen kan hilse fra Hvalen. Hvalen bor jo ikke i byen.

Vandreren spør:

«Hvordan kan DU hilse fra en hval? Jeg tviler på at dere to har noen felles arena å treffes på.

Sneglen svarer:

«Det er jeg enig i – det ER svært rart. Men du vet ikke så mye om meg. Jeg lever ganske isolert, og sier ikke så mye hvis ikke noen spør meg, slik som du gjorde nå.»

Vandreren:

«Hva gjør du når du møter veggen da?»

Sneglen:

«For det meste skifter jeg retning. Og iblant kryper jeg oppover veggen.»

*

THE SNAIL AND THE WHALE

The Snail may come when the Wanderer hits a wall.

The Snail says:

«Protect yourself, and slide slowly through the landscape.»

Slowly and friendly.

The Snail may send greetings from the Whale. After all, the Whale does not reside in the city.

The Wanderer asks:

«How can YOU send greetings from a whale? I doubt that you two have any common ground to meet on.

The Snail replies:

«I agree, it IS very odd. But you do not know much about me. I live quite isolated, and I don`t speak much, unless someone asks me questions, like you just did.

The Wanderer:

«What do you do when you hit a wall, then?»

The Snail:

«Mostly I just change direction. And sometimes I crawl up the wall.»

 

Leave a Reply

